Onbezorgd en goed van start!
Iemand die zijn of haar bedrijf gaat opstarten is volop bezig met het werven van cliënten, omzet realiseren en het liefst zo weinig mogelijk kosten maken. Als na enige tijd de 1e omzet is gerealiseerd en de euro’s worden bijgeschreven op de bankrekening lijkt de start al redelijk geslaagd. De vreugde van het 1e uur wordt echter een beetje getemperd als de starter zich realiseert dat er een aangifte Omzetbelasting (BTW) ingediend moet worden en Omzetbelasting betaald moet worden. Als het besef doordringt dat er ook nog Inkomstenbelasting betaald moet worden over de winst (en premies Zorgverzekeringswet, zie hierna) komt de vraag naar boven of daarvoor wel genoeg geld aanwezig is want er zijn alweer uitgaven gedaan.
Voorkom dat u als starter voor financiële en/of fiscale verassingen komt te staan en laat u door onze mensen goed voorlichten en laat ons tijdig actie ondernemen.
In de praktijk zien wij veel starters worstelen met de administratie en de aangifte Omzetbelasting. Er wordt vaak gewacht met het opstellen van de aangifte Omzetbelasting tot 1 dag voor de deadline en het opstellen gebeurt vaak alleen aan de hand van de bankafschriften. De kans dat zo’n aangifte goed is, is zeer klein.
De enige goede aangifte Omzetbelasting is de aangifte die afgeleid wordt uit de opgestelde administratie van het bedrijf. Dus eerst dient de administratie te worden opgesteld en daarna de aangifte Omzetbelasting. Op die manier wordt een juiste aangifte ingediend en wordt ook het juiste bedrag aan de Belastingdienst betaald of terug gekregen.
Wij zorgen voor de starter voor tijdige aanslagen Inkomstenbelasting en premies Zvw zodat deze in 11 gelijke termijnen betaald kunnen worden en er geen financiële achterstanden ontstaan.
Neem contact op voor een vrijblijvende afspraak! We bespreken dan graag de mogelijkheden.